З 13 по 19 грудня 2021
р. в Україні вперше відбудеться Національний тиждень читання. Це буде особливий
час, коли читачі, письменники, видавці, бібліотекарі, книгарі об’єднаються
навколо книги та читання.
Тиждень пройде під егідою Українського інституту книги спільно з Міністерством культури та інформаційної політики України. Партнерами події є ВГО Українська бібліотечна асоціація й Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів.
Для бібліотек України ми
підготували активності на різні вікові та читацькі уподобання, а також
цікавості для тих, хто поки ще не є читачем, але прагне почати активно читати.
То ж, гайда…
Для дітей дошкільного та
шкільного віку
Фестиваль «Ліга
книгоманів»:
1. Створення та
поширення на каналі YouTube короткого відео (до 3−х хвилин) з
відгуком/прочитанням про книгу, яку варто читати
2. Запис тематичного
відео та поширення його в Тік−ток/Інстаграм з гештегом #Читай_овочем_не ставай
3. «Письменник читає –
слухають діти» − зустрічі з сучасними дитячими авторами.
Серед учасників
Фестивалю буде розіграно книги сучасних дитячих авторів. Переможця буде
обрано шляхом рандомного вибору 22 грудня об 11:00 на офіційній сторінці ВГО
Українська бібліотечна асоціація в мережі Фейсбук.
Якщо бажаєте стати
учасником розігрування – заповніть коротеньку Google форму.
Для різних аудиторій
1. «Підвішена книга»
− акція, в якій кожен попередній читач «підвішує» книгу, яку він радить
прочитати для наступного читача. Таким чином збільшується залученість та
зацікавлення читачів, розширюється бібліотечна спільнота, популяризується
бібліотечний фонд).
2. «Кольорові читання»
− 7 днів/7 кольорів).
· Кожна бібліотека вибирає для себе кольори,
відповідно до кольорів обкладинок книг, за якими планує проводити активності,
наприклад «Сині презентації» «Зелені квести» «Жовті вікторини» тощо.
· Через Google форму реєструє
«Кольорові читання» із зазначенням назви бібліотеки та посиланням на публікацію
в мережі про проведення активності.
· За результатами «Кольорових читань» буде
розіграно 7 кольорових книг Видавництва ««А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».
Умови прості:
1.
Зробити репост з офіційної сторінки ВГО Українська бібліотечна
асоціація в мережі Фейсбук анонсу Національного тижня читання.
2.
Провести одну із запропонованих активностей та розмістити про
неї звіт у соцмережах.
3.
Заповнити анкету учасника.
Переможця буде обрано
шляхом рандомного вибору 22 грудня об 11:00 на офіційній сторінці ВГО
Українська бібліотечна асоціація в мережі Фейсбук.
3. «Яку книгу я хочу
під ялинку?» − разом з шкільними/дошкільними закладами організувати серед
дітей акцію написання листа Святому Миколаю/Санті/Діду Морозу з побажанням
очікуваного книжкового дарунку. Передати ці листи батькам (попрацювати, щоб
вони придбали очікувану книгу). Через певний проміжок часу організувати
обговорення отриманих в дарунок книг. Це може стати початком певного Клубу
нових/таємних//чи будь−яких інших юних читачів в бібліотеці.
4. «Як обрати
ідеальну книгу для…» (лікаря, вчителя, кухаря, мами, бабусі, підлітка тощо)
− бібліотека формує тематичні списки (тут 2 варіанти: 1) наявні в бібліотеці,
якщо це якісний новий фонд; 2) із зазначенням де придбати) рекомендованих та
наявних книг для різних вікових, соціальних груп та/чи професій, і, за
домовленістю, розміщує їх у наявних в місцевій громаді закладах (лікарня, банк,
пошта, кафе, спортзал, магазин тошо).
5. «Мені 30−ть (40,
50, 60 …) і я не знаю з чого почати» − активності для нечитачів. Бібліотека
формує тематичні списки книг для різних вікових груп, залучає авторитетних у
громаді людей, знімає з ними короткі проморолики, де показує що і чому корисно
читати.
Активності регіонального
рівня
1. Трикутний стіл
«Читають−хочуть & не читають−хочуть & не читають−не хочуть». Дискусія
про те, як створювати культуру читання із залученням представників
книгоіндустрії, медійних осіб, лідерів громадської думки.
2. Мотивуючі цитати з
книг, розміщені в громадському транспорті у вигляді реклами (за наявності Pro
bono партнерства з власниками рекламних площ чи успішної взаємодії із місцевою
владою).
Національний тиждень
читання — це період особливої уваги до читання та місця книги в сучасному
цифровому і швидкому житті. Дуже часто від особистого вибору кожного українця
залежить: читати чи не читати, що читати, що придбати, а за чим піти в
бібліотеку, що подарувати близьким і друзям на свята.
Беріть участь у
Національному тижні читання, використовуйте гештеги #тижденьчитання і
#знайдисвоюкнижку.
Хай читачів в Україні
стає більше з кожним днем!
Немає коментарів:
Дописати коментар