неділю, 12 грудня 2021 р.

Національний тиждень читання

Друзі!

З 13 по 19 грудня 2021 р. в Україні вперше відбудеться Національний тиждень читання. Це буде особливий час, коли читачі, письменники, видавці, бібліотекарі, книгарі об’єднаються навколо книги та читання.

Тиждень пройде під егідою Українського інституту книги спільно з Міністерством культури та інформаційної політики України. Партнерами події є ВГО Українська бібліотечна асоціація й Українська асоціація видавців та книгорозповсюджувачів.


Для бібліотек України ми підготували активності на різні вікові та читацькі уподобання, а також цікавості для тих, хто поки ще не є читачем, але прагне почати активно читати.

То ж, гайда…

Для дітей дошкільного та шкільного віку

Фестиваль «Ліга книгоманів»:

1. Створення та поширення на каналі YouTube короткого відео (до 3−х хвилин) з відгуком/прочитанням про книгу, яку варто читати

2. Запис тематичного відео та поширення його в Тік−ток/Інстаграм з гештегом #Читай_овочем_не ставай

3. «Письменник читає – слухають діти» − зустрічі з сучасними дитячими авторами.

Серед учасників Фестивалю буде розіграно книги сучасних дитячих авторів. Переможця буде обрано шляхом рандомного вибору 22 грудня об 11:00 на офіційній сторінці ВГО Українська бібліотечна асоціація в мережі Фейсбук.

Якщо бажаєте стати учасником розігрування – заповніть коротеньку Google форму.

Для різних аудиторій

1. «Підвішена книга» − акція, в якій кожен попередній читач «підвішує» книгу, яку він радить прочитати для наступного читача. Таким чином збільшується залученість та зацікавлення читачів, розширюється бібліотечна спільнота, популяризується бібліотечний фонд).

2. «Кольорові читання» − 7 днів/7 кольорів).

·  Кожна бібліотека вибирає для себе кольори, відповідно до кольорів обкладинок книг, за якими планує проводити активності, наприклад «Сині презентації» «Зелені квести» «Жовті вікторини» тощо.

·  Через Google форму реєструє «Кольорові читання» із зазначенням назви бібліотеки та посиланням на публікацію в мережі про проведення активності.

·  За результатами «Кольорових читань» буде розіграно 7 кольорових книг Видавництва ««А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА».

Умови прості:

1.    Зробити репост з офіційної сторінки ВГО Українська бібліотечна асоціація в мережі Фейсбук анонсу Національного тижня читання. 

2.    Провести одну із запропонованих активностей та розмістити про неї звіт  у соцмережах.

3.    Заповнити анкету учасника. 

Переможця буде обрано шляхом рандомного вибору 22 грудня об 11:00 на офіційній сторінці ВГО Українська бібліотечна асоціація в мережі Фейсбук.

 

3. «Яку книгу я хочу під ялинку?» − разом з шкільними/дошкільними закладами організувати серед дітей акцію написання листа Святому Миколаю/Санті/Діду Морозу з побажанням очікуваного книжкового дарунку. Передати ці листи батькам (попрацювати, щоб вони придбали очікувану книгу). Через певний проміжок часу організувати обговорення отриманих в дарунок книг. Це може стати початком певного Клубу нових/таємних//чи будь−яких інших юних читачів в бібліотеці.

4. «Як обрати ідеальну книгу для…» (лікаря, вчителя, кухаря, мами, бабусі, підлітка тощо) − бібліотека формує тематичні списки (тут 2 варіанти: 1) наявні в бібліотеці, якщо це якісний новий фонд; 2) із зазначенням де придбати) рекомендованих та наявних книг для різних вікових, соціальних груп та/чи професій, і, за домовленістю, розміщує їх у наявних в місцевій громаді закладах (лікарня, банк, пошта, кафе, спортзал, магазин тошо).

5. «Мені 30−ть (40, 50, 60 …) і я не знаю з чого почати» − активності для нечитачів. Бібліотека формує тематичні списки книг для різних вікових груп, залучає авторитетних у громаді людей, знімає з ними короткі проморолики, де показує що і чому корисно читати.

Активності регіонального рівня

1. Трикутний стіл «Читають−хочуть & не читають−хочуть & не читають−не хочуть». Дискусія про те, як створювати культуру читання із залученням представників книгоіндустрії, медійних осіб, лідерів громадської думки.

2. Мотивуючі цитати з книг, розміщені в громадському транспорті у вигляді реклами (за наявності Pro bono партнерства з власниками рекламних площ чи успішної взаємодії із місцевою владою).

Національний тиждень читання — це період особливої уваги до читання та місця книги в сучасному цифровому і швидкому житті. Дуже часто від особистого вибору кожного українця залежить: читати чи не читати, що читати, що придбати, а за чим піти в бібліотеку, що подарувати близьким і друзям на свята.

Беріть участь у Національному тижні читання, використовуйте гештеги #тижденьчитання і #знайдисвоюкнижку.

Хай читачів в Україні стає більше з кожним днем! 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар